جاذبه های کیش
نوشته شده توسط : ادمین

آب انبارکیش

يكي از روشهاي ذخيره آب آشاميدني در قديم الايام در جزيره كيش، ساخت آب انبار بوده است. در سال 1372 جهت جمع آوري آب هاي سطحي، يك آب انبار دو قلو با پنج بادگير به سبك معماري سنتي يزدي در محل يك آب انبار باستاني در تور کیش 94 محدوده شهر حريره در نزديكي مجموعه درخت سبز ساخته شد.با توجه به ساخت و سازهاي كيش و از بين رفتن مسير آبهاي سطحي منتهي به آب انبارهاي سنتي، اين آب انبارها كاربري اصلي خود را از دست داد و امروزه از دستگاه هاي آب شيرين كن براي تهيه آب شيرين استفاده مي شود. معماري خاص اين بنا ياد آور ايام گذشته و براي گردشگران بسيار جالب و ديدني است.

 

 

درخت سبز کیش


در انتهاي طولاني ترين مسير آبرفتي باستاني كيش، آب‌هاي سطحي به قسمتي از منطقه شمالي جزيره كه به دره پرتغالي‌ها معروف است سرازير مي‌شوند، لذا اين منطقه از سرسبزي خاصي برخوردار است. در اطراف يكي از كهنسال‌ترين درختان لور جزيره، مجموعه درخت سبز احداث شده است سرسبزي محوطه ساختمان‌ها و نرده‌هاي چوبي و پياده‌روهاي اين مجموعه، مناطق شمالي كشور را تداعي مي‌كند. اما يكي از عواملي كه سياحت‌كنندگان را به اين نقطه مي‌كشاند، هيبت افسانه‌اي درخت سبز است .درخت سبز كهنسال‌ترين درخت «لور» جزيره است و احتمالا بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد. بر شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است كه در تور کیش 94 نگاه اول آن را به نوعي مقدس مي نماياند. گروهي از مردم عقيده دارند كه اين درخت شگون دارد و به همين دليل به قصد برآورده شدن نيازشان پارچه‌هايي به شاخه‌هاي آن مي‌بندند.مجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگري كيش واقع شده و داراي دو درب ورودي است. يك درب آن با ورودي جاذبه گردشگري شهر باستاني حريره مشترك و ورودي ديگر آن در مجاورت آب انبار سنتي مي باشد. 

 

 

ساحل زيبای كیش


ساحل زیبای كیش يكی از جاذبه هاي طبيعی اين جزيره به شمار ميرود .خاك كيش داراي ساختاری مرجانی بوده و با رنگ نقره اي خود در زيرآفتاب از درخشندگی چشم نوازی دارد . اين ويژگي را بسياري از سواحل دنيا كه از ماسه در  تور کیش دی 94 خاكستري پوشيده شده اند، ندارند.

 

آب دريا در ساحل اين جزيره شفاف و روشن است و تا فاصله‌اي دور می توان كف دريا را به راحتی ديد . كارشناسان محيط‌زيست اين خاصيت را به وجود مرجان‌ها در پيرامون جزيره نسبت مي دهند و باور دارند كه مرجان‌ها به صورت طبيعي سبب تصفيه آب و ذلالی و زيبايي سواحل جزيره هستند.

 





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های کیش,دیدنی های کیش , جاذبه های گردشگری کیش , جاذبه های توریستی کیش , بهترین جاذبه های توریستی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: